goda råd??

efter att ha kämpat en timme med att skotta undan vallarna efter plogbilen
var det dags för den dagliga inkörningen av ved
jörgen, som är bortrest, eller på behörigt avstånd (välj själv...)
hade talat om att vi hade ved i timmerhuset
så en solig dag som denna beslutade jag mig för att köra ner ett par kärror

efter en stunds skottande



insåg jag att min rygg inte skulle klara det arbetet ända fram



men tänkte glatt att om hundarna o jag o skottkärran får gå fram o tillbaka
så har vi snart gjort oss en liten stig...
det var lite halvkämpigt att få med den tomma kärran genom is o snö
men skam den som ger sig
bävade lite hur jag skulle få med mig första lasset tillbaka

men det löste sig enkelt
detta var nämligen det samlade vedförrådet därborta



tack jörgen för det rådet
mycket skrik för så lite ull som kärringen sa när hon rakat grisen....

passade även på att elda där jag inte får när jörgen är hemma



det gick så bra så

efter en promenad i solen myser hundarna o jag inne i värmen
har fått upp temperaturen till +16,8
så det fick bli en dusch för att svalka mig efter dagens arbete

Kommentarer
Postat av: Camilla

sjuuuuuuukt kul!

2011-02-17 @ 22:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0