scary movie á la torpet

21.30 en helt vanlig onsdagskväll på torpet
Bettan ringer
hjälper henne via datorn med bilder
jörgen somnar

21.40 strömavbrott
allt blir svart inklusive telefon

21.42 strömmen tillbaka
ringer upp Bettan igen
jörgen snarkar

21.43 går ut till köket
pratar fortfarande i telefon

21.44
det knackar på köksdörren!!!!
tittar på hundarna ingen reaktion
ber bettan hänga kvar i luren
öppnar sakta dörren
ingen där....

21.45 en främmande man tittar fram bakom husknuten
jörgen snarkar
ingen reaktion från hundarna

mannen ber om ursäkt o säger att han nog kommit fel
stänger o haspar dörren

varken hör eller ser att någon bil lämnar torpet

fame går fram o luktar vid dörren
jaffa o vilja snarkar ihop med jörgen

bettan får vara mitt moraliska stöd o lugna ner mig o mina franska nerver
jag är inte speciellt mörkrädd annars men den här gången blev jag rädd

och det är ena urusla vakthundar vi har
speciellt kuvazen
normalt sätt blir dom galna o skäller om nån bil åker förbi
o att någon skulle ta sig ända in i hallen utan reaktion trodde jag aldrig

jaa så kan det vara att bo så här ute i skogen

Kommentarer
Postat av: Camilla

se där, haft besök av Gubben Andersson....

2010-05-06 @ 21:16:53
Postat av: Askungen

Men huuu Camilla nu blev tillochmed jag rädd.. men å andra sidan hade väl han inte sagt att han kommit fel iallafall?

2010-05-10 @ 08:17:27
Postat av: Jennie

Sist jag låg i timmerstugan träffade ju jag gubben Andresson och det gör jag inte om! Huuu va läskigt!

2010-05-23 @ 18:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0