det är bitvis hårt

att va i fiskbranchen
vissa gick idag upp kl 4
medans andra fick loppa sig till 6.30
men när dagens slit är över är det ju alltid skönt att komma hem o ta en dusch
om man inte som vi hade strömavbrott

vi tog våra slemmiga kroppar o åkte på födelsedagskalas istället
min käre far fyller år idag
o så passade vi på att fira mors dag när vi ändå var i farten

dåligt samvete fick jag igår
när jag med berott mod damsög upp en liten tvestjärt
oh han som hade hela livet framför sig....
men jag kunde ju inte ta i hnm med bara händerna
o jörgen den lilla djurräddaren va inte hemma



pappa o jörgen

imorron ska dom åka o köpa skogsplantor, det ska visst värnas om återväxten i vår skog

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0