mera snö

har vi fått, dvs mer att skotta
men bonden var rask med att ploga idag så hundarna o jag
kunde ta vår promenad
vilja gav sig iväg genom snön till sin bästa slaktplats
där bonden la ut kadaver i somras
nu är benen tydligen tillräckligt möra
för stolt kom hon tillbaka med vad jag tror är bäckenbenet
det avnjuts nu ute i trädgårn
tollarna tar sig inte fram i snön dom försökte följa efter henne men fick ge upp
så dom blev utan.....

har ju investerat i walki talkis vilket känns bra med tanke på mitt usla lokalsinne
ofta går jag ju själv med hundarna
eftersom jörgen har så ont i sitt ben
men nu kan han ropa stup i kvarten o fråga var jag är
idag ropade han o frågade åt vilket håll jag gått
o jag svarade som det va att jag gick framåt......

vi har även dagen till ära sotat vår lilla skorsten
vilket i sin tur innebär att vårt lilla, lilla torp blir fyllt av aska inomhus
så nu är det putsat o fejat
det tar väl kanske ett par timmar så är allt täckt av viljahår igen

nu får det nog bli soffan en stund
är värd det efter att sent igårkväll gkort klar bokföringen
nu är det bara att kasta sig över deklaration.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0