gå ut hårt

o sen öka är mitt arbetstempo
så är läget nu
det blir inte många minuter framför datorn

tur att eric är hemma
han är numera kock o kennelpojke
gissa vad han tycker om det

o du camilla vad har vi sagt om att håna familjen på nätet????
är du inte lite mer ödmjuk rotar jag fram gamla bilder på dig

o askungen, läs din biologi
det finns sommarkantareller
annars är det väl så att mentalt är det redan höst o vinter
vi planerar just nu julmässorna

dagens sång

"därute lyser ängarna av sommarns alla blommor
nu surrar bin, o fåglar sjunger överallt
nu stryker vinden genom trädens höga kronor
men i min trädgård är det visset mörkt o kallt

här är det risigt förvuxet fult o snårigt
o lika hopplöst trist o grått som i mitt bröst
därute doftar det av sommarns alla dofter
där är det sommar men härinne är det höst"

men som eric sa en gång
det är bara att ta nya tag lilla gumman

Kommentarer
Postat av: Askungen

Protest! Jag kan min biologi, men i min inbillade fauna så är sommarkantareller bruna och spinkiga, inte gula med snygga hattar..? Rätta mig om jag har fel!

2009-07-16 @ 08:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0