an offer i can´t refuce

det ramlade ju in ett erbjudande över tröskeln som jag inte kan motstå
så mellan hostattackerna är det planering på hög nivå som gäller
mycket som ska fixas
återkommer om det....
säger bara att utan jörgen skulle jag aldrig tacka ja

jörgen ja
sakta men säkert har jag snart adopterat bort min förkylning till honom
han går runt o mumlar jag är inte sjuk jag är inte sjuk
det är ju tyvärr så att även den minsta lilla snuva angriper hans leder
igår var vi så trötta att vi somnade sittande i var sin soffhörna
vaknade något stel framåt morronen
men jag kan inte ligga ner för då kommer hostan
men som sagt sakta men säkert är den på väg bort

för säkerhets skull shoppade jag loss på apoteket igår
hostmedicin, näsdroppar, listerin (för att döda ev. baciller i munhålan) (tror inte att det biter på dom men ändå)
febernedsättande, nikotintuggummi (för hur lätt är det att nyttja sina laster nu) o så sist men inte minst inkontinensskydd
har man passerat de gyllene 50 o dessutom fött ett par barn är det inte världens lättaste att knipa vid en hostattack

när sen den lilla blida apoteksmänniskan stoppat ner allt i en stor påse o frågade vänligt om jag hade pluskort kände jag mig väldigt gammal
vet inte vad pluskort är men antar att man kanske får nån bonus om man handlar mycket, typ ica-kort
nej jag har inget guldkort
och det är klar tantvarning på att gå upp kl 4 på morronen o pyssla med blommorna
vad ska man annars göra i ottan, brodera?



min egenvård består också av att dricka välling
gott o behagligt för halsen
annars kan man ju alltid praktisera lite kinesisk medicin
erics asiatiska vänner gav honom rådet att stoppa viltlök i öronen vid förkylning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0