kallt

har det ju varit
o lite halvljummet även härinne
när jag skulle vattna blommorna
såg jag att det var is på en fönstret i rummet
på insidan.....
det är bara dom mest härdade som klarar av en torparvinter

har tvättat två av erics vinterjackor så han kan bära dubbla när han kommer hem
just nu hade dom visst +20 o sol i hongki..........
en liten klimatchock lär han ju få

annars lider jag denna dag med camilla
hästarna i stallet är sjuka
o dom hittar inte felet trots utredningar på utredningar
hoppas det ordnar till sig

jörgen försöker just nu att ta sig till civilisationen
vi har två spår att köra i så det gällar att hålla tungan rätt
post har vi inte fått på två dar......
kanske dags att införa ridande postiljoner igen såhär på landet
o snöar gör det fortfarande.....

men varför klaga
vi slipper ju dra ut den lilla fiskevagnen
o halka oss fram till ngn julmässa
det är så skönt att inte behöva beskåda en enda tomte
förrutom jörgen.....
hans tomteskägg börjar bli långt nu
dessutom fäller ju framförallt vilja enormt
så han när han gosat med henne är hela skäggväxten vit o fin

vi blev tillfrågade häromdan om vi vill ha en hund till
men även denna gång var jag stark i mitt sinne o tackade nej
får se hur länge jag kan stå emot.....
nu får jag fan för den sista raden av jörgen
han ska ju ha sin dasanhund som nästa familjemedlem





jaa lilla dasan.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0