hårt o va torpare

i förrgår frös våran bil ihop
jaa jörgen tog sig till traktorverkstan mitt i tryserums by
men sen va de kört.....
efter kaffe o pepparkakor hos mekanikern o lån av värmepistol
gick den fortfarande inte igång
morfar fick komma o rädda jörgen med ford fikusen
sen fick swartzen bogsera hem volvon med sin jeep
för plogat hade dom ju inte gjort här på landet
idag hade volvon tinat upp
startade fint för att sen lägga av igen
så nu har jörgen en mekardag

äntligen kom så då plogbilen
tog hundarna för att gå promenad
men satan i gatan nu går det inte att förflytta sig för att det är så halt
hasade mig ut till ängen o tillbaka
till o med hundarna hade svårt att ta sig fram

jag har iallafall julstädat
eller rättare sagt tagit bort alla tussar av hundhår som virvlar omkring
fast det gör jag ju varje dag

ser fram mot imorron för då kommer kidsen hem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0