varmt

o skönt har vi det nu
kom just tillbaka efter en eftermiddagstur med hundarna i skogen
det börjar bli torrt i markerna
så dom kastar sig alltid ner till dammen när vi kommer hem
men ingen av dom använder jörgens lilla specialbyggda hundbrygga...

idag har vi varit o hjälpt morfar o mormor lite i deras trädgård
pappa kan sitta i timtal o pyssla i sina land


vi har även planerat här hemma
fick ju en massa plats när vi ändrade om på hönsgården
det är förresten fem hönor som ligger i ruvar
så snart tittar lilla gullefjun fram igen
då är det vår

jörgens sitter ute i solen o myser med en bok
själv ska jag gör nåt som jag inte gjort på ett par år
nämligen måla naglarna
nu när jag inte jobbar med folk behöver jag ju inte va rädd att riva nån
och kan anlägga naglar som camilla



eller kanske så här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0