nyponros

 nyduschad o fräsch som en nyponros efter en skogspromenad med hundarna
skönt!
annars var det kallt som en sibirisk vinter här i natt minus 7,8 så några av mina tomatplantor gick hädan
trots att jag bäddat in dom i fiberduk
men det gör inte så mycket för jag har ett trettiotal plantor kvar
min lilla majsodling som jag vårdat ömt oburit ut o in
besöktes av skadedjur natt
katterna har mumsat på de späda bladen
det är hårt att vara torpare o driva upp sina egna grödor......

igår var det tävling på klubben
eftersom det är så tråkigt att alltid vinna avstod jag från tävlande med snyggvilja
o hade hand om köket istället
tvekar inte en sekund att vi skulle tagit hem rubbet om vi varit med
typ alla klasser
eller kanske inte......

har även på mycket kort tid utvecklat ett nytt svårt drogberoende
stockmos lättpäronsaft
säger bara akta er
det tog inte lång tid att fastna i den fällan
så nu sitter jag här i tid o otid o smuttar
camilla ville ha hem en flaska funlightsaft tills hon kom hem
men eftersom min kära syster tipsade mig om att just funlight är ett utmärkt
medel mot myror eftersom det innehåller nervgift
så ville jag ju bespara camilla detta
o så blev det stockmos istället
fast i ärlighetens namn när jag läser innehållsförteckningen så är det nog ingen skillnad

jörgen har varit duktig idag o bytt avgasrör på bilen
det var visst fyra stora hål i det gamla
den lilla pärlan ska besiktigas nästa vecka
ett jobb som jag alltid får ta hand om själv
en trevlig sysselsättning
numera kan man ju få sig en kopp kaffe där medans dom knackar o har sig
som ett litet kafé

i veckan blir det jobb både hemma o borta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0