kackel i hönsgården

jag blev något förvånad igår när jag skulle mata hönsen o såg något stort vitt i hönsgården
vilja hade gjort sig ett hål i nätet
och försökte som vanligt erbjuda hönorna att åka kuvasztaxi
som tur var hade jag alla utom en inne
men den stackarn blev ett par fjädrar fattigare
  
i ivern över att rädda den stackars hönan for jag ut ur hönshuset o glömde stänga dörren ordentligt
visps så var den stora hönsjakten igång därinne
nu hade jaffa o fame hakat på
som tur var kom jörgen älgande till undsättning
kontentan av det hela var en flock uppskrämda fjäderfän varav en tupp o höna flög till skogs
med hjälp av fame som i detta läge tack o lov inte apporterar utan bara markerar genom att sätta sig
hittade jag dom gömda under en tät gran

pratade med eric igår han hade varit en tur till hongkong
han funderar ju på att studera där......



universitetet i hongkong
måste medge att det är lite skillnad mot tryserums skola





hongkong ligger ju på en ö
och det var förvånadsvärt grönt sa han
det är väl lite djungelaktigt



han visste dock inte om denna man fiskade strömming

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0