gammal tradition

idag har jag ägnat mig åt den fina gamla traditionen att samla in o torka nässlor till hönsen att mumsa på i vinter
inte så skönt att vara barbent då om ni vill veta
men är det sommar så är det
har målat en massa bräder igen, kul kul
o dammsugit tills delar av barnaskaran ska komma hem

hundarna gör inte många knop i värmen
tog med dom ner i skogen i går kväll men dom bara la sig ner o ville inte gå
fame har ju sin plats under cypressen o vilja har grävt sig en liten jordkällare bland syrenerna, jaffa föredrar att ligga inne

i morgon ska jag återgå till ännu en gammal tradition, att sälja fisk i fyrudden
det var ju ett par år sen typ sju eller åtta......jaffa var ju bäbis då
hoppas det ligger lappar som förklarar vad det är för sorter
annars för jag köra den gamla klassikern
o fråga kunden vad vill du att det ska vara......

skulle varit på infomöte igår om starta eget

det blev dock inställt pga för få anmälningar

bara en o det var jag................(det finns bara en av oss o det e jag...tralala)

vi måste ha den lägsta arbetslösheten i landet här i vika

inga vikarier finns det att tillgå inom vården o ingen känner sig manad att gå på infomöten
reinfeldt måtte jubla

på tal om reinfeldt blir det nog så att grisarna får heta fredrik o anders (borg)

 göran persson o fame

 nu ska jag ringa min lilla kines o höra hur han mår
sist hade han mgbesvär
inte så konstigt när han avnjutit en middag bestående av groda o ankhuvud

 ett stort grattis till camilla som idag tar sin examen som ordningsvakt
licens to kill har hon inte men rätt att bära batong så nu får vi passa oss
fast är hon inte i halmstad för att studera idrottsvetenskap..........eller


Kommentarer
Postat av: Camilla J Edholm

Tackar för det kära mor!

2008-05-30 @ 13:56:30
URL: http://camillaedholm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0