solen skiner idag

ska alldeles straxt gå ner o pyssla lite hos djuren
ankorna ska få rent vatten i sin damm osv
jörgen fick slå ihjäl en av våra äldsta hönor idag, hon var inte pigg

mamma o pappa har varit här en sväng på fm
dom hade samlat på sig en massa saker igen som ska "arkiveras" här på torpet
vi ska nog snart öppna loppis..............

igår var vilja o jag på klubben, vi hade städdag
vi var en tapper skara på fem personer.....och ett antal hundar
så nu glänser det o är så fint
vilja fick leka med bibbans rövarband så det var en trött kuvasz jag hade med mig hem
hon hänger ju inte riktigt med i svängana när mallen o bordern o schäfern racar.....

jag är ledig ett par dar innan det är påsk o dags för arbete igen, det brukar ju alltid vara så när det är storhelg
får väl passa på att sanera innan en del av våra barn kommer hem
men dom vet ju att dom måste klä om så fort dom kommer hit
av med stadskläderna o på med joggingdressen
kan bara meddela att i åt blir påskmaten kryddad med extra mycket hund - o katthår efter som denna helg infaller ihop med hårfällningsperioden.............
tur att ingen av er är allergisk

i morron hoppas vi att grannen kommer hit med hästen o kör upp vår ved från skogen

ska så här slutligen erkänna att i år tittade vi faktiskt på melodifestivalen
o hu jeda mig vilken hemsk låt som vann


tacka vet jag när kenta va me

utan att fråga finns inte en chans att få ett svar.....

eller varför inte den gamla favoriten
just idag är jag stark, just idag mår jag bra
jag har tron på mig själv på min sida.............
den har man sjungit till många ggr                                  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0