det kom snö i natt

men nu skiner solen o det är rena vårvärmen
jörgen passade på att njuta av solen
själv fick jag stå i skuggan eftersom han nyss fällt kommentaren
jaa, nu börjar det bli så varmt att ormarna kommer fram för att sola
 

fame o vilja pysslade lite med sitt bästa råtthål
       

dom andra vilda djuren var också ute
     

fast vi har det ganska mysigt härhemma också tycker hundarna
     


oh vad jag önskar mig en bra digitalkamera..........
mobilen räcker inte till

vilja har gjort succé idag
grannen som har sommarstuga kom o då sprang hon med dom ända dit
det är ju så kul när det kommer nån
med tanke på att dom är ute ett par ggr varje år är det lite svårt att träna bort det
men grannarna börjar bli härdade o vana vid våra hundar, dessutom har dom egentligen inte rätt att använda våran väg

mer info ang. märgbenen
som jag förrut berättade kostade dessa ca 83 kr kilot på gårdsbutiken
hemköp tar 23 kr
hur i h kan man ha denna prisättning
19 kr kostar det för övrigt på citygross

för er som är intresseade av hästar kan jag komma med lite tips
hämtat ur tryserums hembygdsförenings årsskrift 1997
en o annan huskur från förr

om hästen har svårt att andas:
"bränn en igelkott till pulver, och giv hästen bland fodret"

om hästen har förstoppning
"tag två eller tre löss helst vägglöss, och för in den i hans röv. då stallar han i samma stund"

så nu vet ni det

Kommentarer
Postat av: Camilla J Edholm

Ska de verkligen vara 1997??? känns som vi tagit stora kliv fram i vetenskapen sen dess då....

2008-01-27 @ 13:43:59
URL: http://camillaedholm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0