motionspass

jobb igår ledig idag o jobb i morron igen
passade på att sanera vårt lilla hem
vi får ju gäster i helgen
vilja har varit sysselsatt inom pappersbranchen i natt
 undersökt vad som finns längst där inne i en rulle hushållspapper
jaa den var full så också vårt golv i morse av små bitar
"nu regnar det konfetti" kanske hon sjöng precis som eric brukar göra
eller ett annat av hans paradnummer "strålande nymf"...som också brukade ljuda från hans rum innan han konverterade till att bli kines (undrar vad han sjunger nu)
badnymfer hade jag två med mig nere i skogen
vilja o fame roade sig i träsken medan jag o jaffa samlade nerfallna tallgrenar till getterna

var sen nere o pysslade i hönshuset, nytt hö i värpredena osv
o ett tu tre kom vilja in
hon brukar inte få va där eftersom jag inte riktigt litar på henne
men nu var hon hur gullig som helst o stod o pussade vår tamaste hönapöna

sen for f i henne
vilja alltså
kastade sig ut i hönsgården genom luckan o ett tu tre skulle hönorna åka kuvazstaxi
eller rättare sagt färdtjänst
nu förstår jag varför dom inte klarar detta transportmedel
vilja leker med dom precis som hon gör med tollarna o katterna
biter tag om huvudet o försöker busa
hönshjärna har vi ju alla hört talas om (en del har det ju också, nämner inga namn)
o den är väl inte så hållbar..........,
efter att ha jagat runt där en stund o plockat ut ett o annat fjäderfä ut munnen på vilja fick jag ut henne därifrån
ingen höna var skadad annat än i nerverna
för att tollarna skulle få roa sig också hade en höna flaxat ut i trädgårn
den övade dom platsliggning med
hönan låg förskrämd ihopkrupen med tollarna brevid, dom rörde henne inte, men hon fick inte lämna sin position
10 poäng blev det på det momentet

det är jättekul att ha en tonåring i huset igen
vilja påminner i humöret om camilla
lika envis o med förmågan att stänga öronen
jaa camilla jag minns fortfarande när du smet iväg o tog tåget till göteborg fast du inte fick
precis lika arg som jag var på dig då var jag på vilja när hon jagade hönsen

efter detta motionspass i hönsgården har jag nu avnjutit en dusch

jörgen är i civilisationen o handlar
meducin o snus
säger som pippi
utan snus i tre dagar försmäktar jag på denna ö..............




Kommentarer
Postat av: Lina & gänget

Stackars fjäderfän ;) Blev d hönssoppa till kvällsmat då.. Har ju en halvsläktning till vilja här ute i skogen, en schlavtorka blabla typ.. stoor som ett hus.. ganska lik vilja fast brun å en bit procent schäfer i hehe hon&milla ska bli polers har vi tänkt.. tror du d går? De stod 2m ifrån varann idag utan att milla ville äta iaf ;)

Trevlig fredagkväll hejhej

2008-02-29 @ 18:17:50
URL: http://fantasticfour.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0