bild på nya valpen

så här såg den ut


sen kom snabeldraken o åt upp den..........

alla hönor är tillbaka igen efter skogsutflykten
den vilja bar hem i munnen var inte skadad
kanske hade den dött av chocken att åka kuvasz-taxi, vi har ju inte tränat på det

idag har jag varit aktiv
krattat bajs o sånt i ena gethagen
kluvit o kapat ved
bakat, pizzabullar igen
o medan degen jäste tog vi en picknickpromenad
vi drack kaffe o hundarna hade godissök i skogen
o så städat förståsssss tvättat
för jörgen lekte sotare
han var så snygg

   

en riktig modesprätt o charmör

dagens dikt
denna underbara av av galenskaparna o after shave
leta gäran upp den på nätet o njut av hela
här kommer inledningen:

mor tuta mor tuta gör eld i din spis
för jag ska till stian o slakta en gris

far luta far luta jag har ingen ved
att tända o elda i spisen med

mor tuta mor tuta jag tar det med ro
jag går ut i lagårn o slaktar en ko

far luta far luta en ko eller gris
jag står ändå utan ved till min spis

mor tuta mor tuta det är nog bäst
att jag går till stallet o slaktar en häst

far luta far luta oavsett djur
är veden precis lika slut eller hur

mor tuta mot tuta då går jag väl upp
i morron i ottan o slaktar en tupp

far luta far luta jag har ett förslag
gå ut o hugg ved o bär in den idag

mor tuta mor tuta då går jag ändå
o slaktar en gris jag kan äta den rå



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0