ett litet julmirakel på torpet

igår när jag kom ner till fjäderfäna hittade jag en olycklig vilja som hade tagit sig in i hagen
men som inte kom ut
det var lugnt o stilla bland hönsen som där hade hon inte varit

men anki o pytte var spårlöst försvunna
vi sökte av hela hagen med hjälp av fame
o letade i ankhus o hönshus
inte ett spår
inte en endaste liten fjäder eller droppe blod
att vilja skulle ha satt i sig två ankor med hull o hår utan att lämna något spår verkade ju långsökt
enda alternativet var ju att ankorna på något sätt tagit sig över staketet o gått till skogs
dom är inte speciellt bra på att flyga

hundarna o jag sökte av ett stort område
men inte ett liv.....
vi antog därför att räven som för övrigt tagit grannens ankor, även satt tänderna i dessa
det är inte alltid så att räven ger sig på o dödar allt som rör sig
(har googlat på de)
vi antog att gladast var nog räven.......

men i morse när jag var nere för att mata hönsen
vad får jag då se o höra
om inte anki o pytte
dom gick omkring i ladan o undrade varför dom inte fick nån mat igårkväll
ett litet mirakel
de återuppstod på den andra dagen......
pigga o glada som aldrig förr



synd bara att per vår svarta skönhet inte har återuppstått
men vi får väl anse att ha ville spela schack med döden på tu man hand

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0