ett mirakel

för ett tag sen var jag ju hos doktorn pga av min dåliga hörsel
hon gav mig ju en remiss till öron för ytterligare utredning o ev hörapparat
eftersom jag har jobbat så mycket har jag fått ändra på dessa tider
men i fredags var det så äntligen dags
hade jobbat två dygn utan sömn så jag var lite sliten
men jörgen körde mig till den stora staden

med remissen i högsta hugg letade jag mig fram till rätt avd
efter 20 min väntande eftersom det inte fanns ngn personal i receptionen kom så äntligen en liten människa
hon hade nog aldrig sett en data, vilket måste vara ett minus i detta datoriserade tidevarv
hon frågade förvånat vad jag gjorde där eftersom jag skulle till öron näsa hals......vilket stod på remissen
trött tilttade jag på henne tillbaka.......och de 10 sek tystnad som utbröt var vad det tog innan hon fällde kommentaren
- javisst vi tillhör ju dom.......
det kändes tryggt att denna sanning gick upp för henne

efter ytterligare 10 min väntan blev jag så uppropad
av samma lilla människa
invisad i ett litet litet rum där hon frågade
 - är du här för att du tycker du hör illa......
efterom jag var omtumlad av dels för lite sömn o dels av landstinget spariver som tydligen reulterar i att en personal utför samtliga arbetsuppgifter på avd orkade jag inte säga till henne
- nej jag brukar på lediga stunder gå hit in o sätta mig för att jag hör så bra

så efter diverse pip i öronen. genom hörlurar som hon med mycket möda efter mycket fummel lyckades placera på mitt huvud fick jag så resultatet

o se nu hade det skett ett mirakel
den lilla människan visade sig även besitta helande förmågor i stil med jesus
för enl. henne hade jag perfekt hörsel
hallelulja

orkade inte tala om för henne att den läkare jag träffat o som gett mig remissen tidigare jobbat som läkare på just öron
o att det var ju konstigt att hon tagit så fel

den lilla människan sa att jag var så välkommen tillbaka när min hörsel blivit sämre............

jörgen som ju sedan tidigare har ett ont öga till den svenska sjukvården grät nästan
han får ju fortsätta att stå ut med att jag måste ha maxljud på tv: för att höra
vilket i sin tur kommer att leda till att han får hörselskador........
camilla lovade illa fall att på lediga stunder tälja mig en tratt som dom kan skrika i

själv får jag väl när tid ges. lära mig teckenspråk
men inte idag för nu har fiskesäsongen börjat igen o det är dags att för andra dagen i rad åka till gamla linköping o steka strömming








Kommentarer
Postat av: Camilla

Vilka lediga stunder, jag kommer från en fattig familj vilket resulterar i att jag får skita som ett djur för födan=) Här finns de inga lediga tider att tälja en tratt, här ska de jobbas!!

2008-08-31 @ 12:10:38
URL: http://camillaedholm.blogg.se/
Postat av: Camilla

haha skita som ett djur... ska de ju inte stå... fast de är klart... ni tycker nog jag gör det....

2008-08-31 @ 12:11:34
URL: http://camillaedholm.blogg.se/
Postat av: Askungen

Men hörrni det är lugnt, jag kan tälja tratten,

jobbar ju statligt och har många långa fika raster

att utöva detta hantverk på! Saknar er! Puss!

2008-09-03 @ 21:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0