valp o kattunge

första natten avklarad o jag är lite sliten
var uppe ett par ggr o släppte ut vilja
hon är så lös i magen det lilla livet så idag är det mattvätt
omställningen o spruta i går är väl orsaken
låg på soffan i natt för att ha nära till dörren

delade denna bädd med en valp o en kattunge som ömsom sov o ömsom busade på min kropp

idag har vilda, påhejad av riva, varit på upptäcksfärd o som ronja rövardotter aktat sig för saker som typ djävulsgapet
kicki, uppfödaren bad om ursäkt för att hon inte överlämnade en nybadad hund
kan bara meddela att efter ett par timmar här på torpet har hon inte blivit renare

att hon inte är någon jesus fick hon bryskt erfara när hon försökte gå på näckrosorna i dammen
jörgen fiskade upp en mycket förvånad hund, men lika glad för det var hon (men gladast var nog räven)
sen var hon med mig och hämtade hö
blöt hund o hö är ingen bra kombination.......men hon lyckades kravla sig upp högst upp på höbalen, så nu har hon undersökt det också

på lediga stunder har hon samlat ihop sex märgben, en kattleksak o ett par av mina skor
detta har hon lagt i en prydlig hög utanför ytterdörren
bra att ha?
hon vaktar inget (ännu så länge) men kommer att ha lite extra koll eftersom rasen har mycket vakt i sig
det kom en bil när vi var ute vid garaget förrut
då sprang hon till mig o gömde sig.....

nu har hon somnat
tänkte hon skulle sova en stund innan vi går ut på en kortare skogspromenad

Kommentarer
Postat av: Bibban

Jasså det blev en valp hos er också...men en sån ras hade jag nog inte väntat mig:)Lycka till med lilltrollet:)/ Bibban

2007-09-06 @ 09:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0