säng säng säng

efter en natts arbete har jag sussat sött hela dagen
så nu blir det mat o iväg igen
hard working woman

var på valpkurs i fredags
stackars vilja fick in ett häftstift i trampdynan
en ny dressyrmetod vi prövar när hunarna inte lyder
nej vars men den var lätt att dra bort  så hon kunde leka med dom andra små liven
hon är kul för hon leker en stund o sen patrullerar hon området
kollar väl efter varg o björn
och sen kommer hon tillbaka o leker igen

rasen Kuvasz, en ungersk herdehund. Den användes och används fortfarande för att vakta boskap mot bl.a. varg, björn och mänskliga tjuvar.


I Sverige finns bl.a. fårfarmare som fått tillstånd att ha hundarna lösa i naturen tillsammans med fåren, med ekonomiskt bidrag från Länsstyrelsen.


hittade dessa rader på nätet
vi vill också ha ekonomiskt bidrag.....................
undrar om jag ska maila länsstyrelsen
vi kanske kan få en liten peng för camilla o theres


 


Kommentarer
Postat av: Askungen

Som jag redan konstaterade igår i telefonen är det nog mer sannolikt att ni får betala för att få ha så sjukt underbara döttrar. så är det. eller hur Camelen?

2007-09-23 @ 09:24:12
Postat av: Jennie

Jag tycker det är orettvist att alla andra barn har med sin blogg på eran sida fast jag var det första barnet som startade att blogga.. det är fuskigt.. är jag inte nog rolig?? hmmm

2007-09-24 @ 13:29:15
Postat av: camilla

Betala till oss då antar jag???

2007-09-24 @ 20:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0