brmmmmmmmmmmmmm

idag har vi haft miljöträning av hundar
vid vår soptunna 1,5 km bort har det hela dagen svischat förbi rallybilar
vi tog hundarna o gick dit
ingen brydde sig om smällar o dån från bilarna
men när det kom människor i skogen vaknade vaktinstinkten hos vilja
hon morrade för att det tunga gardet (tollarna) sedan skulle få ta över
dansan hängde på..................
med tanke på att häromveckan var första ggn på tre år som jag mött ngn i skogarna häromkring
är det kanske inte så konstigt att hundarna varnade


igår var vi på valpkurs igen
en behaglig sådan vi tanter dricker kaffe o hundarna leker..........
försökte va lite seriös o frågade mina kamrater som också är instruktörer
om dom kunde hjälpa mig med tips om vad jag ska göra med vilja som inte är så glad åt att gå in i bilen
nej, vi vet inte sa dom.............o så fick vi fortsätta dricka kaffe....................

mina filosofiska tankar på väg hem från rallyt
(jaa hundarna o jag tyckte de va kul i ca 20 min sen gick vi via svampskogen hem)
gick idag till våra barn

mattias som funnit sin plats i sthlm o som glädjer oss med sin finuliga blogg varje dag
camilla som också är i sthlm idag för att springa lindingöloppet, hälsar på sin styva syster
theres askungen som jag hoppas inte ska släpa med camilla på dåligheter i storstan, jaa ni är pefekta
eric den  modemedvetna kinesen med talets gåva( jag som fortfarande har kvar min palestinasjal från 70-talet )
jennie sliter på hundpensionatet o med körkortet den stora tänkaren i familjen

saknar er alla.....................
o rangordningen är gjord efter ålder inget annat vi älskar er alla

nu är det dags för en eftermiddagsfilm
hannibal raising, ondskan vaknar


har läst boken så jag vet att det är en liten otrevlig historia som ej bör avnjutas ihop med middagen

dagens fråga att fundera över
hörde på radion att i ett flyktingläger lever det i snitt 20 000-40 000 människor på 1 kvadratkilometer
o här i skogen möter vi grannen vart tredje år
är det rättvist?


Kommentarer
Postat av: Patricia Klinteberg

Hoppas du får en fortsatt bra lördag! :)

2007-09-29 @ 16:12:34
URL: http://klinten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0