mental träning

även denna förmiddag har hundarna o jag varit i skogen
har som mål att plocka en korg full med svamp varje dag
eftersom vi är ute länge även om vi inte går så fort så brukar jag stanna ibland
sitta på en stubbe o filosofera så att främst vilja får vila
jag ropar aldrig in hundarna men varje gång händer samma sak
när jag satt mig tar det ca 30 sek så har alla fyra avbrutit det dom höll på med o kommer o lägger sig hos mig
underbart

har kommit på två tänkbara förklaringar
1) dom tänker; oh vår store älskade ledare har beordrat flocken att ta rast
2) eller hörrni nu har tanten säckat ihop igen, bäst vi stannar o kollar så hon reser på sig

jaffa gick steget längre idag
hon tog med sig vilja o sprang hem till husse
sen sprang hon runt hnm o gnällde o tittade oroligt neråt skogen
hon gav sig inte förrän jörgen nu lagom uppskrämd älgade ut i skogen i träskor o med ett vattenpass i handen
vad han nu skulle med det till.............mäta om jag låg i våg om jag ramlat omkull?
när han sa sök matte försvann jaffa o vilja ner i träsket
o jörgen efter..................
själv gick jag i godan ro på vägen, nästan hemma
orolig över att jag tappat bort jaffa o vilja.............

väl hemma förenades flocken
och då kom vilja o fame på att dom skulle valla hem hönsen
tyvärr är dessa hundar inte synkroniserade till 100 %
en stackars tupp hittade jag långt nere i skogen......
o en höna hade dom fällt under en gran så att vilja kunde smaka på den lite...........
den var inte skadad annat än lite halt
nu är hönsen instängda i hönsgården, tror dom tycker det är skönast

angående svampen så blev det en full korg idag med
det finns fortfarande gott om kantareller o nu har ju trattisarna kommit på allvar
men det är svårt att hitta dom rackarna bland alla nerfallna löv
funderar på att istället plocka dom där röda svamparna som är mycket lättare att se

alla svamp går ju att äta
fast en del inte så många ggr.................



Kommentarer
Postat av: camilla

det är skönt att höra att det hänbder lite på torpet!!!

2007-10-03 @ 19:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0