torsdag

gamla bettan ringde o undrade om jag skulle komma ner till klubben ikväll, tur att jag fick veta att det är torsdag, jag hade onsdag o hade tänkt åka i morron.....
tyvärr är vår väg knappt körbar så jag får vänta till nästa vecka
snön håller ju på att töa bort men våra backar är inte att leka med

jörgen har halkat sig fram o tillbaka till vika o hämtat nya kylen o frysen - i affären såg den ut som modell mindre men i vårt lilla torpkök växte den till stor, mycket stor

nu blir det ombyggnad av köket, spisen kommer nästa vecka
tur att jag har tummen mitt i handen o vid byggnationer har uppgiften att hålla mig borta, så nu kan jag ligga på soffan o äta praliner o med jämna mellanrum ropa "går det bra lilla älskling"

påminner mig om den underbara teckande serien kvasthilda som fanns förr i tiden
hon ägnade sina dagar åt att röka, dricka bärs o jaga karlar. hennes mamma fick "bortpengar" av sin man, ett litet månatligt apange för att hon skulle hålla sig borta från honom
kvasthilda kände trycket att leva sunt, med hälsokost o så vidare, så när hon hängde vid bardisken o beställde öl brukade hon be bartendern att lägga i ett salladsblad..........


Kommentarer
Postat av: lina o övriga gänget från mossen

heeej :) förstår om eran väg är sådär... kanske har d försvunnit tills nästa v.. ni måste ju komma o babbla, fika o pussa på sigge ;) Va ju ett tag sedan vi bytte ord.... kramis hej

2007-03-01 @ 19:44:21
URL: http://memimo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0