årets första

nu har vi sett den!!!!!!
årets första huggorm på torpet

svart o flera meter lång o livsfarlig
kanske inte flera meter men den var lång

de kom blod på den...
o nu är det inte så lång......den sprang på den vassa änden på spaden

har mockat hos getterna idag, tungt..
o rensat bort resten av hundbajshögarna

getterna har legat ute i solen o sovit, skönt tyckte dom

vi har även sett citronfjäril, nässelfjäril, trollslända o en krokus
så nu är det vår här på torpet

men det är med blandade känslor vi hälsar våren välkommen, tycker som sagt inte riktigt om alla djur som vaknar
vill inte veta hur många långa saker det finns under vedhögen

Kommentarer
Postat av: Camilla

JAG städade ut hos getterna... Tro inte att du kan få oss att tro att dui gjorde det allena!!!

2007-03-12 @ 23:00:16
Postat av: Lina & hundarna..

Härligt med vår på torpet men inte såå härligt med huggisen... ;) Vi såg osså fjärilar igår... myyys!!!! kramhej

2007-03-13 @ 07:48:38
URL: http://memimo.blogg.se
Postat av: Askungen

Med tanke på de där långa slingriga sakerna som passar bäst under spadens vassa ände så reserverar jag mig mot att ens gå i närheten av en vedhög när jag kommer hem.. ni kan ju hoppas att jag får med mig michael vid nästa hemkomst för han älskar ju de där ruggiga slemmiga läskiga djuren :-S uuusch.

Här är det okej, allt känns lite bättre nu när våren är på g.. satt ute i solen en stund under min lunchrast och det var helt underbart!

Fast kan tänka mig att våren är vackrare där hemma.. ha det bra nu och var rädd om getingarna.

Puss puss!

2007-03-13 @ 14:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0