svart lördag

idag hände det
goblin högg min pappa
helt oprovocerat en lång stund efter det att pappa hälsat på goblin
det blev ett rejält bett i låret, som tur var hade pappa tre par byxor o plånboken just där.....det uppstod ändå blodvite.....
sättet goblin gick till anfall på gjorde valet enkelt för mig
jag kan inte ta ansvar för en omplacering av denna hund, det var bara tur han inte hoppade upp o bet i ansiktet och att det skedde "inom familjen" lilla pappsen har staka nerver även om det gjorde ont som faan
har nu pratat med risto på djurskyddet o sagt att jag rekommenderar en avlivning, men beslutet ligger ju hos djurskyddet, så jag får besked i morron om hur det blir
tråkigt, tråkigt men man kan ju inte rädda alla o en så stor hund som inte är 100 % pålitlig kan ju va livsfarlig
för första gången ringde jag till min son o bad att han INTE skulle komma hem i helgen
kände hur fel det kunde bli om det rasade in ett gäng unga män i 20 års åldern - alla ungdomar vill ju inte bli piercade

en liten glädje i bedrövelsen är att det ringde en tjej o kunde tänka sig att bli jourhem, kanske kan lilla pissenisse blandis 6 mån komma till henne

Kommentarer
Postat av: lina..

ååååå neeeej d som inte fick men naturligtvis KAN hända........ förstår att d känns vemodigt men håller me dig till fullo!! kramar till er.. hoppas din paps tog d bra vilket han troligen gjorde om ja känner honom rätt...

2007-02-17 @ 21:43:49
URL: http://memimo.blogg.se
Postat av: Bibban

Nej men vad tråkigt.. Tur ändå att det var din pappa och att det inte var nån främmande, men stackars din pappa. Och stackars goblin, va har den stackarn varit med om i sitt lilla liv??? Men du tar ju ett rätt beslut i alla fall. Kram till er

2007-02-18 @ 12:03:01
Postat av: Ingela Franzén

Det är med sorg jag läser din blogg och det som har hänt. En hund som gör utfall helt oprovcerat kan ha dödlig utgång om man har otur.I verkligheter lever man ju med tanken att det kan hända "när som helst, var som helst med vem som helst". Nä Ingela, du gör helt rätt hur söt han än är. Tänk Globin, hur han mår innerst inne och hur han har kämpat mot dessa onda människor. Att få komma in i livet som en glad oskyldig liten valp och så hamna i ett helvete som slutar för att sluta sitt liv alldeles för tidigt. Han funderar säkert på "varför" när han ser hur bra dina hundar har det och att i rätta händer hade han fått ett värdigt liv. Nu kan det vara försent.
Fy f-n för folk som plågar sina djur!!!
Stor eloge till dig för den insats du gör för dessa djur och för att du kämpar för dem som inte kan "tala". Så fort mina barn blir stora ska jag göra dessamma. Det känns helt rätt.
Tänker på er! Kram //Ingela o rödingarna

2007-02-18 @ 18:46:39
URL: http://www.sunsethills.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0