Goblins dag två

Goblin började dagen med att försöka sätta i sig en höna, fick tag i hnm i sista sekund inne i hönshuset, sen upptäckte han getterna o dom var ju om möjligt ännu skojigare.....nej dom va inte lösa utan han får bekanta sig med dom genom staketet
vi tog en låååång promenad istället, han njuter verkligen av att få springa lös, håller sig hela tiden inom synhåll vilket är skönt
sen bar det av till vika, mycket hundar blev det i bilen, men vi tryckte in dom allihop därbak o det gick bra
tollarna, goblin o jag promenerade från odal genom viken o upp till mamma o pappa i tegelhagen, ville kolla hnm....
reagerade varken på bilar, traktorer, barnvagnar eller rulatorer, var dessutom den av hundarna som drog minst, brydde sig inte om när vi mötte andra hundar...skönt
gjorde ett litet skutt mot en mötande gubbe, vet inte om han skulle skrämmas...jaa inte gubben alltså
men jag tog tag i goblin o talade om för hnm att så gör man inte för då kommer näcken o tar hnm...så sen när vi mötte folk tittade han på mig o varje gång belönade jag med godis, tror på det arbetssättet att belöna det som är rätt istället för att hamna i den onda cirkeln att bara korrigera det som blir fel.....
frukosten fick han idag utströdd i snön så han fick använda näsan en hel del innan allt var uppätet, ikväll börjar risdieten så att vi kanske kan få ordning på magen
nu i eftermiddag har han gått ut o in genom ytterdörren, precis som han vill kolla att är det verkligen sant att han får gå ut, lös o hur många gånger som helst.......han går ingenstans ute bara väntar ett par sekunder o sen går han in igen......
nu har vi iallafall ett gäng trötta djur, jaffa o fame ligger i sängarna i sovrummet o goblin o dasan har intagit soffan, ska gosa ner mig där nu o se på tv o vänta på att jörgen kommer hem, han är o hämtar camilla vid tåget
jaa du bibban det är mycket trazan över den här hunden, kanske kan vi träffas ngt nästa vecka så får du se

Kommentarer
Postat av: Askungen

Vilket sammanträffande, en målande hund :-) Kan det vara så att Pappas småservice har något inflytande över honom? Borde kanske ta med honom till Erik så att han får golven målade också?

Jag sitter kvar på jobbet, inväntar min kamrat Gunnar som ska skriva färdigt, sen tar vi sällis till bussen.. känns jätte trist att behöva lämna kamraterna här. Imorgon ska vi ut och ta en öl och fira lite att de blir av med mig.. :-) På lördag ska vi gå på revy, ska bli super kul.

Jag planerar att komma ner till er i vecka 7, tänkte först ta med odjuret (alltså Rocky inte michael) men jag antar att det inte riktigt är läge för en till mindre väldresserad byracka (fortfarande rocky-inte michael) men jag kommer ner och hugger lite ved iallafall.. :-) Saknar er massor!

Det är super kul att läsa om er här, så fortsätt att skriva! Puss puss.

2007-02-01 @ 18:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0