solen sken

även på liten torpare igår



jaa han fick jobba lite vid uteliggartunnan först



tollarna njöt också i solskenet



dom kan ju gå på skaren nu o äntligen utforska världen
vilja busar med den älskade morronrocken



idag var det mulet igen
o när hundarna o jag va ute på promenad
hittade vi bambis överrock utan bambi i
det är väl nån jägare som tagit köttet o sen bara lämnat skinnet
trodde inte att jag skulle få hundarna därifrån
men dom bara nosade på det
vilja rullade sig i det o sen va det bra med det
trodde vi....



vi åkte o handlade var borta ett par timmar
fixade med veden
sen gick vi in hundarna va ute
o då försvinner vilja
hon hade petat upp grinden (det har aldrig hänt förr)
jörgen tog bilen för vi anade ju var hon gått
o mycket riktigt han mötte henne på vägen
på väg hem bärandes på bambis överrock
så både hon o pälsen fick åka bilen hem

nu ligger pälsen i garaget
det verkade inte som en bra ide att hundarna skulle bråka om det
o det är skottat ordentligt vid grinden så den är ordentligt stängd

men jag måste erkänna att jag är lite impad av vilja komihåg
o beslutsamhet
hon skulle ha hem bambi....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0