nervklen

börjar jag bli efter detta dygn
vaknade i natt o behövde uppsöka damrummet
o där på mattan låg en ihoprullad varelse
zigzagmönstrad
jag kissade nästan i byxan.........
väckte naturligtvis jörgen som fick komma till undsättning
men det var bara en randig padda som tydligen också behövde gå på toa
den togs ut i trädgården tillsammans med en stor halväten råtta som kattastråfen mumsade på

så var vi duktiga på eftermiddan o gick ut o hämtade posten
ja vi har ju x antal km till brevlådan
o vad ser vi där på vägen om inte en orm.......

väl hemma satt jag i godan ro o tittade ut över vår damm o guldfiskarna
o vad kommer simmande där om inte en superlång orm
fy f säger jag bara
fast de va visst en snok men den var väldigt lång
o den ska ju absolut inte bo bland våra fiskyngel
jag fick vara modig o försöka spana medan jörgen var beredd att håva upp den
hur bra gick det på en skala
en gång fick jag gallskrika när den nästan bet sig fast i jörgens hand
men så äntligen med hjälp av en kratta lyckades han fiska upp den
placera den i en hink med lock
o köra den till ett annat härad.....

nu tänker jag gå in
o sitta inomhus tills det blir vinter o ormfritt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0