gladast är nog räven....

eftersom vi bara har två tollare
o dom var utanför hönshuset
förstod jag att det röda som stod en halvmeter ifrån mig fullt upptagen
med att bita strupen av min bäste värphöna
var räven....den lille fan
några föskrämda hönor var kvar inne resten hade rymt till skogs
tur att vi har fame

hon lyckades valla hem dom som fortfarande var i livet
ett par har han nog fått med sig
vilja hämtade hem en halvdöd stackare från skogen
hon bar den så fint o la den framför mig
annars när hon hämtar typ kadaverdelar är hon mycket noga med att bevaka sitt byte
o det går inte att komma nära henne
men den här hönan lämnade hon till mig
tyvärr var den nästan död så jag fick hugga huvudet av den

det var första gången jag dräpt en höna
men stackars jörgen var så långt bort att jag inte kunde ropa på honom

nu är hönshuset förhoppningsvis rävsäkrat
vi får väl se till natten



det var ju ett skit att han tog punkarhönan
hon är en sån duktig ruvare o brukar få fram fina kycklingar
får väl se om hennes döttrar kan överta den rollen
våra två vackra tuppar klarade sig iallafall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0