flocken samlad igen

snyggvilja är nu hemma igen
hon kom trea i championklass vilket var mycket bra
nytt rekord o 81 hundar var med på kuvaszspecialen

nu är som sagt ordningen återställd härhemma igen
jaa nästan
alla tre löper ju så det är lite udda sexlekar
fame är kär i vilja som i sin tur är betuddad i jaffa
jaffa är dock lagd åt andra hållet o sätter gärna på en katt när tillfälle ges

trafikkaos som dom kallar det i sthlm har vi också haft här i skogen
härommorron fick jag backa hem igen o hämta jörgen o motorsågen
då det låg ett stort träd över vägen
nån km bort bestod nästa hinder av får som rymt
(nej jag hämtade icke jörgen o motorsågen)
en em mötte jag en ko med en nyfödd kalv som var på promenad

jörgen är duktig o har snart fixat klart verandan
sen blir det ny ugn o häll i köket
allt material står nu i lilla hallen så det är lite trångt

själv har jag ju öppet i fyrudden varje dag
försäljningen har hittills gått över förväntan
fortfarande mest tyskflaggade båtar o stora husbilar
men de semesterlediga barnfamiljerna börjar dyka upp

dags att krypa ur nattsärken o bege sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0