upp på våran gård

står en gammal ford.....



camilla tog vår lilla pärla

  när hon åkte upp till stockholm i morse på jobbintervju
theres följde med som kartläsare o sällskapsdam
dom skulle även träffa mattias o isabelle

igår när vi kom åkandes
satt det en sån här på vägen



fasan säger jörgen men jag tror det är typ en orrhona eller tjäder

släpade ut hundarna o mig själv i skogen idag
trodde det var mindre snö där
men icke
det blev en sjukt jobbig promenad







nånstans här bakom bor vi


har även eldat en del papper i vår uteliggartunna



jaa det är barnen som myntat det uttrycket
men blir det kärva tider kommer dom va sjukt glada att dom får komma hem
o värma sig runt den.....

Kommentarer
Postat av: Gun-Britt

Hej Ingela!



GOTT NYTT ÅR till er alla!



Det var synd att vi ej fick träffas tillsammans med kalkonen!

2010-01-04 @ 13:08:06
Postat av: jennie

Trodde som dig att det var mindre snö i skogen. Men ack så fel man kan ha! Flåsandes kom jag och hundarna hem. Lilla valpen tyckte inte jag var klok i huvudet...

Saknar er! Kram

2010-01-04 @ 18:02:17
Postat av: Angelica

Du har rätt! Det är inte ngn fasan. Den är för stor. Men om det är en orr- eller tjäderhöna kan jag inte svara på, men troigen tjäder. De är så ovanliga eller iallafall ovanliga att se. Jag såg en av hankön häromdagen och jag tror det är tjäder man oftast ser så jag bestämde mig för att det var en sådan.

2010-01-05 @ 22:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0