uppå våran gård står

det INGEN ford....

jaa ibland blir man rädd för sig själv
som god samhällsmedborgare hade jag tills idag
bokat besiktningstid för "nya" bilen
körde som ett jehu för att hinna dit i tid
gick in o registrerad mig
men....
döm om min förvåning när jag kom ut igen
o fick se reg.skylten
den stämde inte med papperet
jag hade bokat tid för forden som ju är hos camilla i halmstad
att jag körde opel o inte ford tänkte ju inte jag på
för mig är bilar röda, svarta, blå eller volvo

men jag körde in ändå
trots att det blinkade stort ett annat regnr på deras skylt
stod där med skammen o hasplade förvirrat ur mig att jag tagit fel bil
men kan ni inte va snälla o ta den här istället??

o se det kunde dom
tack vare dom synnerligen trevliga besiktningskillarna
o malin o sofie som var där
fick vi en mycket rolig stund
"naturligtvis" klev jag ut därifrån med blankt papper

ibland tror jag att dom inte vill anmärka på något
för dom vill inte ha mig tillbaka för ombesiktning......
men tji får dom för snart kommer camilla hem med forden
o så ska volvon in också
bara jörgen får igång den

imorron ska han bege sig till den stora staden för röntgen
hoppas dom hittar nåt som går att åtgärda
för nu är det inte roligt att heta jörgen crossler o inte kunna gå knappt



stackars jennie har varit en vända till på sjukhuset för sin gallsten
trodde det var en tantåkomma
men nu har vi lärt oss att det kan drabba även den yngsta i familjen
speciellt om man har fött barn
får se om det blir ny operation för henne

hade även ett möte inbokat på lilla blå med bettan o bibban
vi drack kaffe, utan kaffebröd duktiga som vi är, pratade skit
och planerade för vårens hunderi
den 21 febr drar vi ju igång
det ska bli kul




Kommentarer
Postat av: Malin

Haha!! Va kul att du skrev om det, ändå! Jag skrattar än!!!

Ha det bäst, Kram!!

2010-02-11 @ 19:26:16
URL: http://titansmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0