lovade camilla

att uppdatera bloggen
men det har inte hänt så mycket mer än att jag legat o vridit mig i plågor
trodde jag fått gallsten
o det va inte skönt
men när jag väl kommit iväg till doktorn trodde hon
att det var den lilla magmunnen som jävlades o sipprade ut magsaft
det är väldigt vanligt när man blir äldre...
det kändes som jag hade ett spjut rakt genom kroppen

men nu har jag fått magmeducin så den smärtan är bättre
däremot går jag omkring som en heroinist på avtändning
min diet i två dagar har varit vatten o värktabletter..........
nästan hela kostcirkeln
har plågat mig runt en tur i skogen med hundarna
för att få lite frisk luft

brevid mig här på skrivbordet har jag två små kycklingar i en låda
hittade den ena alldeles kall o livlös den andre var kvar i ägget så jag trodde han gått hädan
så jag kastade bort ägget
men så fick jag så dåligt samvete att jag hämtade det igen o pillade ut ungen
o se då fanns det ett svagt livstecken i den lille
den första värmde jag först i mina händer o då såg jag att även där fanns hopp
så nu har dom legat ett par timmar under en värmelampa
den första är asförbannad för att han inte har ngn mamma
men jag ska ge den andre nån timme till innan dom ska återbördas till hönorna

i hönsgården har vi hittills fem små pipisar
o fem hönor som fortfarande ruvar................


Kommentarer
Postat av: Camilla

Kan de bli för mkt Animal Planet?

2009-05-07 @ 19:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0