hemgift

heter det visst när man tar med sig saker in i det gemensamma boet
jörgen medförde sig tre!!! maskrosupptagare
(ja en del annat också)
men alltså tre av detta lilla trädgårdsverktyg
hur dom har kommit i hans ägo är för mig en gåta
jag har då aldrig sett att han pysslat med växtligheten
annat än att meja ner allt han kommer åt med gräsklipparn
men idag har jag nyttjat mig av en upptagare
som ett litet krypbarn har jag hasat runt o jagat detta vackra ogräs
är det inte tantvarning......
höll på ända tills det började blöda inne i handen
den lilla rackaren var icke ergonomiskt utformad.....
hundarna har bara tittat trött på mig

dom ligger nu o väntar på att jörgen ska komma hem
han har varit med min pappa o hämtat upp lilla mamsen
som varit i lidköping o hälsat på systra mi



här borde jag naturligtvis haft en bild på min syster
men det har jag ingen
så det fick bli någon annans syster

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0