torparliv o babylons hängande trädgårdar

till min fasa hittade jag en liten liten råttplutt i en låda
är inte kvackelmagig annars men detta är för mycket
fick alltså sanera alla lådor
o diska allt innehåll
ifall hans inkontenenta bror varit där o släppt sin urin

man vet aldrig med dom små uteliggardjuren
så dagens allsång blir naturligtvis

"stackars uteliggar djuren
alla djuren i naturen
dom som inte har nånstans att bo när det blir mörkt........."

annars har hela långa dagen gått åt till projekt riva yttre borggården
eller höngården
hur man nu ser på det
hönsken traskar ju runt i stora gethagarna
så det kändes lite onödigt att ha kvar hönsgården
som dessutom blev så geggig
att vi otaliga ggr slagit på ändan där............

ska behålla delar av staketet
där nu klängrosor planteras
o annat smått o gott som kan fröjdas på höjden

frågan är ju bara när jag ska hinna titta på det vackra
räknar med att jobba dygnet runt under maj -dec
sen har dom väl vissnat.....
 

har börjat förgro lite blomster o grönsaker
många tomatplantor blir det....
o så mina favoritet
luktärtor
  det tillsammans med pioner o rosor
skulle jag vilja ha i min brudbukett
om vi skulle gifta oss
men jag tror inte att det är nån som vill ha oss.........
så hårt kan det va.......

Kommentarer
Postat av: Camilla

Du ska hit i maj, och ta med dig mormor!!

2009-03-20 @ 20:13:07
URL: http://camillaedholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0