arabiska natt....

ja den här natten var inte att leka med
igårkväll runt halv sex gick vilja hemifrån
och kom inte tillbaka
timmarna gick.....
allteftersom temperaturen ute sjönk...
-11,8 på natten
vi har i skift tillbringat nattens timmar i bilen
åkandes fram o tillbaka, fram o tillbaka på alla häradets vägar
ingen hund

runt fyra på morronen pratade jag med polisen
både i östergötland och kalmar län
ingen hund var upphittad varken levande eller död

vid det laget hade vi målat upp ett hemskt senario
antingen hade hon blivit uppfläkt av ett vildsvin
(nej vi har inga såna här, men ändå)
eller så hade hon ramlat ner för ett stup o låg där i kylan med alla ben brutna

så fort det började ljusna gick vi ut o började leta till fots runt om i skogarna
(tollarna trodde inte vi var riktigt navlade- promenad nu?)
ingen hund

runt med bilen igen
vid det laget hade även traktens bönder vaknat
ingen hade sett någon hund

nu var mitt psyke i det skicket att jag även tog en tur utmed e22,
två mil bort o letade döda djur utmed vägkanten.....
ingen hund

klockan började nu närma sig halv åtta
vi kontaktade fler bönder
ingen hund hade synts till

tog telefon för att ringa kicki
viljas uppfödare o ägare.....
ja vad säger man i ett sånt läge
men kände att hon måste få veta

då hördes ett vrål från jörgen

HON ÄR HEMMA

o in genom dörren kom en helt oskadd, hel o ren o glad hund
lite frostig i pälsen....

kan lova er att då kom brytet
 vilja fattade inte varför vi satt där på köksgolvet med tårarna sprutade omkring oss

så idag har vi försökt ta igen ett par timmars sömn

imorron börjar projekt hägna in hela närområdet
vi kommer att riva gethagarna o stängsla in oss själva o hundarna istället
så nu blir det viltstängsel på 1.80 runt om




Kommentarer
Postat av: Malin E

Gud vilken natt ni har haft! Det finns inget värre än när ens älskade djur försvinner. Maktlösheten är så stor. Min förra hund hittade jag vid E-22 i diket.Dock oskadd, men känslan jag hade i kroppen då, kom tillbaka när jag läste ditt inlägg.Lycka till med inhängnandet av ägorna.Malin

2009-03-26 @ 20:27:42
URL: http://titansmatte.blogg.se/
Postat av: Jennie

Huu, vilken story!! Skulle vara alldelse utom mig!! Tur att hon är hemma nu!

2009-03-28 @ 12:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0