hemmadag

äntligen en dag då jag kan vara hemma
har tänkt försöka ta åtmindstone en dag i veckan då jag inte måste åka iväg
igår var det strålande sol på "kontoret"
men igengäld var ju himlen öppen dan innan
men det är så mysigt när det är riktigt oväder vid havet..........
men som sagt idag får det bli pyssel hemmavid
som att dammsuga, tvätta, sanera både kropp o kläder
bajsvandring runt ägorna
(då går jag med kratta o spade o tar bort sånt som kommit ur hundarna därbak
o som inte ska ligga i vårt närområde"

på tal om toalettbesök så har kattastrofen - den mörka


fått för sig att hon ska sitta i knät varje ggn man är på damrummet
det gäller att man kommer ihåg att inte tänka
-oh hjälp vad mitt könshår har växt, nu måste jag hämta röjsågen......

har även plockat blommor o ätit årets första smultron vilket var en ren besvikelse
det har ju regnat så mycket att det inte smakade ett dugg

en skogspromenad med hundarna har det också blivit
blött o härligt
kan meddela att en gris är extremt renlig i jämförelse med en kuvasz


till lunch fick grisarna idag:
kokt röra av lax, strömming o äpple
toppat med wienerbröd o rökt ål
samt grovt bröd med russin i
själva ska vi väl äta typ falukorv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0