dagbok en helt vanlig måndag förmiddag

06.15 vaknar av att hundarna skäller
bondemannen är här o plogar
väldigt tidigt
06.16 kaffe o cigg
nej vi har inte slutat röka ännu, men snart
06.45 läser tidningen på nätet o kollar mail
07.00 matar tama o vilda fåglar
07.15 matar hundar o katter
07.20 äter frukost
det är jobbigt att tugga så tidigt
07.50 jörgen åker till ortopeden
joo det blir ny operation
det var visst en prao som gjorde den förra
07.55 räddar en halvstor råtta ur katternas gap
släpper ut den i kallhallen
08.00 får spö tre ggr i rad i alfapet av camilla
hm...........
08.30 pratar med bettan, stackarn har magsjuka o kan inte komma på kursen ikväll
08.45 sotar vedspisen o öppna spisen
09.00 dammsuger o torkar golv
10.00 mockar hos hönsen
mycket bajs blir det
10.30 klyver ved till vedspisen o bär in den samma
11.00 hänger en tvätt o startar en ny maskin
11.15 sanerar mig själv
11.16 tänder i vedspisen - det tar sig direkt, yes
11.30 tar in hundarna som varit ute hela fm
som vanligt spelar vilja död när jag ropar på henne


hon vill ligga utanför grinden o vänta på husse...............
men jag hämtar henne
nu ligger hon o fame i soffan
o väntar på husse
11.32 pratar med jörgen
han o morfar ska precis åka till ikea o äta sina traditionella köttbullar
jag får ta gårdagens rester till lunch

ännu en arbetssam förmiddag på torpet
eller?????

Kommentarer
Postat av: Askungen

Hej å hå, den elaka styvmodern får sota spisen när Askungen och pappa-kungen har utevaro..illa.

Du är väldigt ambitiös i ditt torpar liv måste jag säga.. själv gick jag upp 05:10 och åkte o tränade innan jobbet. det var ganska bra gjort det med. Puss!

2009-02-23 @ 12:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0