djungelordspråk

innan jag träffade jörgen
kunde jag en del ordspråk från den bengaliska djungeln
"fantomen är hård mot dom hårda"
"när fantomen rör sig står blixten stilla"
"det är ingen hund det är en varg"
und zu weither som vi säger.........
eller varför inte ett mer bonnigt uttryck
"nu hänger hynna på gärdsgårn"

men med jörgen detta asfaltens barn
har jag fått lära mig nya uttryck a la drogsved
som
"nu går de undan sa pundar´n"

tänk vilka geografiska skillnader vi har i detta vårt avlånga land

  något att fundera över en fredagkväll.....

Kommentarer
Postat av: Camilla

nu hänger slynan på gärdsgårn heter de ju.

2009-04-18 @ 01:44:29
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Vill du bli veckans blogg?

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-18 @ 01:50:24
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0