vårt hem

är som en hårboll
som upplysning kan jag tala om att en kuvasz fäller mer eller mindre hela året
i viljas fall är det mer, men hon tycker det är skönt att dammsugas
  
 extra mysfaktor, luftigt o fräscht blir det om man plockar bort fönstren.....

jag o hundarna var nere vid stora dammen o skulle plocka lite vattenväxter till ankdammen, nate o sånt
med upp fick jag tre slajmklumpar, trodde det var blodiglar ( ni har väl sett afrikas drottning me bogart)
rojguns zoologiska fick undersöka det hela o han blev överlycklig
 det visade sig vara större o mindre vattensalamander, modell större kan bli upp till 16 cm
o mindre ca 10 cm
ser nu när jag forskar lite att den stora varianten är fridlyst o inte får flyttas, men det var inte meningen
dom mindre är dom som är orange under magen
dom kallas även skrattabborre, då man av misstag när man metar med mask kan få upp salamander. det lilla slajmet blir då så uppskrämd att den kan avge ljud som låter som skratt...............
eftersom jag bara hade fått med mig handjur var jörgen nere o hämtade dom lite fruar, så nu har vi många..........
hoppas dom går tillbaka självmant till sin hemdamm..............

   
tollarna passade på att ta sig ett dopp, tack o lov badar inte vilja, jörgen var upprörd över att dom skrämde bort hans ödlor

riva har softat i solskenet, undrar om hon är gravid

Kommentarer
Postat av: Ylva

Hej svejs. Va himla kul med ödlorna hoppas dom klarar sig och blir stora o fina. De e bra o veta att det finns såna fina djur och vart dom finns ifall man får lust o kika på dom.
Ha de bra. Kram systeryster

2008-05-17 @ 23:26:25
Postat av: jennie

1 vecka kvar sedan blir det livat på tropet, då kommer vi hela gänget.. nja utom katten då förstås.. =) kram på er

2008-05-24 @ 08:21:48
Postat av: Camilla J Edholm

Uppdatera kanske!

2008-05-26 @ 20:01:37
URL: http://camillaedholm.blogg.se
Postat av: Rita

Vad är det med er och hundar? Ha ha.... Jag tror pappas stora kärlek heter Laban!

2008-05-30 @ 00:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0