jag går o fiskar

i början när vi träffades jörgen o jag sa jag i ett svagt ögonblick att jag tyckte om att fiska
(kanske var det för att fånga honom på kroken eller snärja in honom i mitt garn)
stackars jörgen trodde att jag menade sånt här fiske

han förstod inte då att fiske för mig är något annat
jag fångar upp fiskarna i den lilla fiskboden o säljer dom till kunder....
  

jag är alltså tillbaka på min gamla arbetsplats, kajkanten i fyrudden
ska vara där när jag har lediga stunder från mitt andra jobb
semester?
nej det är nog överreklamerat
idag blev det hela dagen
arbetsmiljön är det ju inget fel på
   

mitt bästa arbetsredskap


vi håller som bäst på att planera nästa fiskesäsong som tar vid i september
ledsen jörgen
det blir inte heller sånt fiske utan
  strömmingsstekning

men snart kommer theres o då får hon ta ut sin far på riktigt vatten, med mask, spö o sånt

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hejsan!

Bara inte kunderna vill ha makrill med vitlök som ligger i lådan längst ner där du inte når...haha...

Vi mosade i oss alla räkor på en gång och de var såå goda. Mums!

Bifogar min bloggadress.



Angelica

2008-06-14 @ 14:31:08
URL: http://meys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0