stockholm i mitt hjärta



jaa det är ju rätt skönt att åka därifrån
vilket var stora problem med eftersom det var vilda demonstrationer just där vi var
man hyllade eller vanärade vilket man nu vill karl den toftes dödsdag
maffigt var det iallafall att se polishästarna in action

annars var det mysigt att träffa theres
och bott flott har vi ju gjort på Grand Theres Hotel


många hus är det i det bostadsområdet
går man ut med hundarna vet man inte om man hittar hem igen
därför går vi tillsammans
det är så tråkigt om en av oss försvinner

 trafiken är ju lite livligare än i tryserum
jörgen var nära att bryta ihop många gånger
vi har ju varit på hovstallet som ligger vid dramaten, mitt i stan....
han tyckte det var jättekul att skjutsa o hämta mig morron o kväll
att jag skulle försöka åka kommunalt insåg vi snart var en mindre god idé
annars fanns det ju andra färdmedl att välja på


   

joo då kungen var där i år igen
denna gång hade han inte med sig silvia utan victoria
hade tänkt att fota dom men.....
jag hade så mycket stekfett på glasögonen så jag hann inte
men ni vet väl hur dom ser ut

det kom fram en fin dam från öfre östermalm
o talade om för mig att hon aldrig hade sett en sån slät o fin hy som jag hade.....
kan det bero på att hela jag är infettad i stekos?
efter en ducsh kommer alla rynkorna tillbaka igen
men jag ville inte berätta det för damen
men genast kom jag ju på min nya affärsidé
att sälja överblivit stekflott
häller jag bara det på fina flaskor blir det nog en världssuccé

följande bild är till alla våra barn
vi känner både jörgen o jag att det här med servettvikning är något vi missat i er uppfostran
men så här ska det se ut
inga pizzakartonger på det bordet


på tal om barn så pratad jag med eric idag
han berättade att han färgat håret.....


på tal om färg så skulle ju vilja ställas ut i sthlm nästa helg
i torsdags upptäckte vi att hon hade tre små prickar på ena kinden
på fredagen var det stora sår runt nosen o ögonen
nu ser hon ut som om hon varit i slagsmål
inte snygg
veterinärbeök naturligtvis
hon har troligen en lokal infektion, behandling kortison, penicillin o tratt

förmodligen är infektionen orsakad av ett bett från en råtta
(hjälp en råtta)
så kan det bli när man är nyfiken o ska undersöka alla hålor.....
vi avvaktar o hoppas att hon läkt ihop hjälpligt till helgen
hon ska ju ligga i kuvasz rasmonter o vara snygg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0