sthlm i mitt hjärta del två

jaa så har vi då kommit hem efter denna helgs sthlmsbesök
camilla passade på att sluta upp till sällskapet
så även hon fick njuta av grand theres hotel
första natten drömde hon att hon fått en fårskinnsvojlock i julklapp
men det var bara vilja som lagt sig på henne

fredagen packade vi upp vid drottningholm
sedan var det middag hos theres o thomas
trevligt
 i deras hem finns även en nakenkatt, en mysig kelig typ
och en  mindre mysig fågelspindel.....
men trevligt var det............

lördagen var jag o jörgen på drottningholm medan theres o camilla tog vilja på pendeln mot älvsjömäsan
det var ingen höjdare att åka kommunalt sa vilja, men det gick bra
vi hade ju ordnat med veterinärintyg så vilja kunde vara i kuvaszmontern o visa upp sig
lördagkvällen av slutades med ett större jordskalv




i min iver att ta mig fram till chinarestaurangen i mörkret i brandbergen trampade jag snett på en trottoarkant
o föll handlöst rätt ut på gatan med knät före i en stor vattenpöl
typ 8,5 på richterskalan
jag åt ett håll o glaögonen o mobiltelefon åt ett annat
satan i gatan vad jag slog mig
fick ligga där som en annan uteliggare i vattenpölen på gatan i förorten innan jag vågade resa på mig
var nära att tuppa av ett par ggr
knät är inte så vackert, men vem har tid att gå till doktorn
camilla o jörgen upplyste mig om att det är bara mycket korta personer som inte klarar ett hopp från trottoaren.....

söndagen var det så dags igen för oss att vara i drottningholm
vi o tollarna hann med en morgonpromenad i engelska parken
väldigt romantiskt en iskall grå decemberdag
flickorna åkte till älvsjö för att åter visa upp sig i rasmontern
och så var det ju denna dag som snyggvilja skulle vinna hela utställningen
men si där fick vi tji
när carina vår handler visade upp vet.intyget för ringsekr. fick inte vilja vara med då det saknades en dag på karensen sen hon varit hos vet.
hur i hela helvetet kunde dom då överhuvudtaget ha släppt in henne på mässan......
det är ju vet.besiktning vid entrén o två dagar i rad hade vilja kommit in på sitt intyg
om det nu hade varit så att hon hade ngn smittsam sjukdom var är sannolikheten störst att hon träffar andra hundar
under en kvart i utställningringen eller två dagar i rasmontern??????

men lika glad för det var flickorna o framförallt vilja som fick komma tillbaka till sina älskade tollare
hon behöver ju inga rosetter för att veta att hon är snyggast i stan
och det är ju lite ansträngande med 6 500 andra hundar man ska hålla reda på
men i vanlig ordning hade hon lagt sig ner i rasmontren o somnat

bilder från denna helg kommer så småningom
jörgen rymde just till affären o tog med sig kameramobilen....
själv ska jag roa mig med att åka o jobba
(undrar vad det kallas det jag gjorde i helgen, vi hade konstant kö från morron till kväll)

jaa sthlm i mitt hjärta
det är helt underbart att vara tillbaka i skogen.......


denna bild skickade eric
är det så man serverar hund i kina????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0