Spa på torpet

det va en kuvasz som hette snyggvilja
som skulle ge sig ut på promenad
genom ett hål uti hönsgårns nät
hon trippade på lätta fjät.......
(melodi gullefjun - ifall ni vill sjunga bloggen)

hålet in till hönsgårn var stort nog för att en ål skulle kunna pressa sig igenom
eller en kuvasz
så för ett par veckor sedan tog sig vilja in o pratade allvar med arne anka
tydligen var dom inte överens
för han dog
vet inte vad som hänt det fanns inte ett bett på honom
men inte heller någe liv i stackarn
hans fruar anki o pytta hade depression i en vecka
så nu har vi inga ankor längre
bara änkor

för säkerhets skull tog vilja med ett par hönor på åktur i kuvasztaxin
men dom var mest omtumlade
vad vi sa till vilja lämpar sig icke att återge här

sedan dess har det varit frid o fröjd bland flygfäna
tills igår
joo vi har under tiden försökt få tag på nät men dom hade inget hemma på ngn affär i vika
så vi har beställt
nu var det dags för den perversa tuppen(enl. min mamma)
fame o vilja hjälptes åt att skrämma honom över staketet o ut till skogs
där vallade dom honom ner i dammen
kanske erbjöd dom honom ett besök på torpets ekologiska spa-anläggning
efter att jag fått gå i dammen hämtat upp tuppen, torkat av honom o satt tillbaka han i hönshuset
hade vi en diskussion hundarna o jag
att det är kanske inte rätt årstid att låta tupparna bada

tuppen mår för övrigt bra
jag hade på morronen städat i hönshuset o fyllt på med mycket spån o hö som han kunde gosa in sig i

hundarna tyckte nog jag va lite snarstucken så idag när vi tog en promenad utkrävde dom sin hämnd
bonden har av någon anledning plöjt upp gräsängen närmast oss
o där for fame o vilja runt tills dom hade gett varandra en total lerinpackning

så är det nån som känner sig sugen kan vi mot en billig penning erbjuda en väl beprövad spaanläggning här på torpet

     

snyggvilja tog förresten med sig några gratisprover från älvsjö-mässan
små lusar som kröp omkring
hon ville väl inte att dom skulle va hemlösa över julen....
så nu har vi även tagit det stora lusbadet till jul

det är väl ungefär vad vi kommer att fira helgen med
själv ska jag ju arbeta som vanligt
jörgen håller på att göra fint i köket
många bräder är det som ska målas......
har är iväg nu o köper bröstlister
själv ska jag svida om o bege mig till jobbet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0