det som göms i snö

jaa det kommer ju som bekant upp
hos oss är det väldigt många högar med hundbajs
att ta bort dess o kratta är vad jag sysselsatt mig med dom senaste dagarna
skönt att vara ute

gullspira fick ju sina två barn häromkvällen så nu har vi fem bäbisar som skuttar omkring
dom är precis överallt o lite till
bäst tycker dom om stenmuren, där leker som bergsgetter

fame den lilla vallhunden har fullt sjå att hålla reda på alla
dom andra hundarna är måttligt intresserade, men städar dom små därbak om tillfälle ges

elsa var ju väldigt beskyddande mot sin unge första dagarna o lät inte ngt annat djur komma i närheten, glenns barn stångade hon undan
men nu verkar hon gett upp - idag tjuvsnuttade en av glenns unge på henne, han/hon tog sig en liten slurk när han/hon sprang förbi - en mjölksnattare

måste kolla i morron om det är så att dom diar varandras barn, kanske ngn som vet?


nu regnar det o jag o hundarna är ensamma hemma, jörgen är som vanligt o hjälper mamma o pappa

camilla är inne i stan o äter middag hos sin bror - ska nog passa på att kura i soffan framför brasan o slötitta på tv
det är ju söndag o vilodag


Kommentarer
Postat av: Anonym

skönt att slappa lite ;) vi måste ju komma snart igen o pussa lite på de nya bebisarna ju.... Har ni bestämt nån träningsdag än förresten på klubben för tävlingslydnad?

2007-03-11 @ 15:57:02
Postat av: glömde ju skriva att det var från mig ;)

:)

2007-03-11 @ 15:57:41
URL: http://memimo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0