livsfarliga djur....

strålande sol o gnistrande snö
tog hundarna o getterna o gick en långpromenad
säger som marika gjorde när hon träffat getterna första ggn
"det här är dom farligaste djur jag nånsin träffat"
jaa hasse vår bock är inte att leka med...idag var han extra sprallig...skuttar på tvären...sätter ner hornen...rusar emot en...och  stannar ca 5 mm från kroppen...ska erkänna att jag inte riktigt litar på hans avståndsbedömning....alla som fått en get i mumindalen vet vad jag pratar om
hundarna hade lite problem med att det fastnar snö emellan tårna, men det är inte helt riskfritt att ligga ner o försöka ta bort det när getterna är i närheten.....har ett perfekt snabbt springande från liggande på kommandot akta.....kanske kan jag använda getterna på nåt sätt för att göra ett snabbt läggande på hundarna, alla tips mottages varmt
rojguns småservice är i norrköping i dag igen o tapetserar
till o med mamma hade funderat på hur vi i släkten jansson klarade oss innan jörgen kom in i våra liv......
själv har jag tvättat, diskat, huggit ved (tur att camilla kommer hem snart o kan göra den sysslan) o fejat lite här o var med mitt cillit bang...jaa jag har gått på reklamen......o ännu en gång kan jag tala om att reklamen ljuger, det är inte mer effektivt än grönsåpa, det säger inte bang, man får gno som en dåre o det luktar illa o var extremt dyrt...så nu vet ni det
har även plockat upp i badrummet efter katternas egna lilla homestyling i natt..dom hade rivit ut allt i skåpet med handdukar i lakan o så låg dom där inne o sov dom små liven.....
kreativa katter dom ska inte få se på roomservice någon mer ggn

Kommentarer
Postat av: sjukstugan ;)

jasså .. du kör på rosa alltså!! thijii mamma oxå har gått på reklamen.. ;) Jag själv gör eget medel bestående av klorin me äppledoft, vatten och färsk citronjuice.. funkar suuper, luktar gott och är speciellt bra den här årstiden med alla magåkommor... kramhej

2007-01-29 @ 17:55:58
URL: http://memimo.blogg.se
Postat av: lina igen..

hur går d.. är ju sååååå nyfiken ju :) Hr han kommit? massssa bilder vill vi ha iaf här på bloggen på yrvädret!!

2007-01-30 @ 17:11:55
URL: http://memimo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0