mera bajs

joo det blev till att torka i natt igen...hoppas det ger sig i magen snart, han har fortfarande diarre
goblin försökte skrämma get idag, getterna brukar ju va lösa med oss en stund på dan, men nu får dom vara i hagen så att goblin får vänja sig vid dom på håll
pälsa, som ju är uppvuxen på en gård där dom hade även hunddagis stod bara lugnt vid staketet o glodde på hnm när han sprang fram o tillbaka, våra hundar nonchalerade helt hans beteende och så även vi så efter en stund tröttnade han o gick därifrån, hoppas kunna utsläcka detta skällande utan gap o skrik från oss.......försökte även klicka när han var tyst för att ytterligare förstärka det positiva

två låånga härliga promenader har vi tagit idag vi kommer att bli magra som jakthundar allihop, detta förutom att vi ju alltid är ute o hugger ved o pysslar med annat som hör torpet till

i kväll kommer en hund till.....vi ska vara hundvakt ett par veckor till dasans syster, medan husse o matte är på semester.....mycket hundar blir det....så theres det gör ingenting om du inte tar med dig hunden hit.....

så ringde en kompis som har lite besvär med en av sina hundar, vi hade bestämt att han skulle komma hit så vi får se om vi kan slå våra kloka huvud ihop....bad att han skulle återkomma om ett par veckor tills goblin har landat o flisan åkt hem....

nu lagar camilla mat o gobblin är lite sur för att han inte får hjälpa henne vid spisen, men han får ligga här inne hos mig så får matan (en av katterna) komma ut från sin husarrest på toa
per vår andra katt har flyttat ut i förrådet han brukar vara där annars också, tillgången på råttor är väl god eftersom det är där vi förvarar vårt hö

hoppas ingen missade att dom kysste varann igår...äntligen
alex o stewie...det har vi ju väntat på länge, eller hur
naturligtvis pratar jag om McLeod´s döttrar som går på hallmark varje kväll


Kommentarer
Postat av: Askungen

Tror ni inte att jag lyckats dra på mig en rejäl halsfluss och feber?! Nu?! Jag har inte tiiiiid!!

Jag släpade mig till Lium, inte för abstinensen från att ringa i klockan, utan för att vi ska ut och dricka öl och svänga våra lurviga ikväll, och ingen öl om man inte jobbar har pappa sagt :-) Så nu sitter jag har och försöker klunka grönt te.. är så hungrig men kan inte äta.. har för ont i halsen.

Jag avstår väl från att ta med hunden då... om det känns bättre så, det är mest han som bli ledsen, jag själv är glad om jag slipper att ta med den där vilda saken på tåg å allt..

Jag hoppas på att krya på mig till imorgon, för då ska vi fira mormor Greta som fyller 77.. Mamma och Anders hade väl tandläkareärende till stor-staden, så de passar på att gratta Gretchen lite.

Nu ska jag heja på mina kollegor så att de ringer i klockan hihi.

Saknar er, det ska bli så kul att få komma hem å träffa alla igen. Speciellt kul att få se Gobblan live... räkna inte med att jag torkar golevn iallafall. så långt sträcker sig inte Askungen förstår ni väl?

Puss puss!

2007-02-02 @ 17:00:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0