i ditt anletes svett..

ska du äta ditt bröd, som vår gode luther sa
trodde jag skulle få vara ledig idag o ligga på soffan o äta praliner, men hann precis vakna så ringde dom om jobb i em, skönt att det är i vika den här ggn med tanke på snön som faller o vi med den...halkade mig hem från ringarum i går kväll

getterna har luftat sig lite ute idag men dom gillar inte snön nåt vidare, det är bara hasse som far omkring som en gnu.....tycker att damerna har fått rejäl tuttförstoring så det är nog inte långt kvar tills dom ska föda

jaffa ägnar all tid ute åt att gömma sina smådjur, en pipanka o en kanin, men så fort hon vänder ryggen till är fame där o bär hem dom...det ska inte ligga varelser i skogen tycker hon
fame har annars span på vår nye medlem här på torpet, en ekorre som bor i stora granhäcken
dasan föredrar ligger mest i soffan så här års eller framför brasan

katterna har inte varit ute på två dar sen jag hämtade hem dom från garaget, dom kollar ut lite när dörren är öppen o så går dom in på toa o gör sina behov, nej tyvärr är dom inte så dresserade att dom använder toaletten utan kattlådan.....

nu ska jag samla ihop mig inför dagens jobbinsats

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0