nobelmiddag

igår var vi bjudna på fin middag av mina föräldrar
nobelkockarna kan slänga sig i väggen
vi fick raggmunk o fläsk
det är min absoluta favoritmat
till desserten blev det en hård match i kortspel, vi behöver inte närmare gå in på vem som vann

här hemma sliter vi som vanligt med veden, det är ett åretomjobb(hoppas ni får dåligt samvete nu alla barn)
vilja har utvecklats till en skogstamigjävel precis som fame o älskar att lulla på med oss i skogen
jaffa undrar mest när vi ska gå hem så hon får inta sängen
idag har vilja aktat sig för yxan o huggkubben, det är ju inte så bra med ett hundhuvud där........motorsågen bryr hon sig inte om, hon står brevid husse o kollar vad han gör
det enda som hon är rädd för är när det är mörkt ute o tollarna skäller, då kommer hon till mig o gömmer sig

trodde detta skulle bli min första helg på typ fem år som jag får va ledig
men ack vad jag bedrog mig, nu blir det arbete i nyår
ledsen agneta men jag räknar med att du o jörgen fixar nyårssupèn tills jag kommer hem
jag brukar ju inte vara betrodd att stå vid spisen iallafall

 det blir en helg fylld av hundar i stugan igen, mysigt

annars går vi i väntans tider på att camilla ska komma hem, den enda av barnen som vill va med oss
vi ska då återuppta den gamla traditionen att fika i stallet på julaftonsmorronen med martina o karro

jennie ska fira jul med sin pojkvän erik, mattias är hemma hos sin mamma, theres åker med michael till sri lanka o eric firar helgen med sina kompisar i shanghai
 

dom små svinen verkar trivas på toa, dom bor där ihop med fiskarna i akvariet, det är så när man bor i ett mycket litet torp då får man ha zoo även på bekvämlighetsinrättningen

eftersom theres har sagt att svinen inte tycker om mörker har jörgen satt upp en speciell nattlampa till dom

så dom inte ska bli rädda

dagens fråga lyder har theres rätt i att dom ska ha nattljus eller inte

det kan ni fundera på....................


Kommentarer
Postat av: Askungen

Jag lägger genast in en protest! Nej, jag tycker inte prinsessorna ska ha en nattlampa, jag tycker att dom ska ha en lampa på dagen!! På natten måste dom ju få sin skönhetssömn. Så de så.

2007-12-22 @ 11:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0